logo logo

Waar moet ik beginnen?

Het lijkt alsof je nergens meer GRIP op krijg?

Een willekeurig week……

Je wilt heel veel, naar je werk, je beste vriendin bellen, de tuin op orde brengen verjaardag van je kind voorbereiden, gezonde hapjes bedenken, opzoeken en uiteindelijk maken, boodschappen doen, het huis schoonmaken, eten koken, een gesprekje op school, de administratie, je (schoon)moeder helpen, de winterkleding voor de dag halen, enzovoort…..Je holt van het ene feit naar het andere feit en nergens heb je ècht GRIP op. Je bent even je regie over de situatie kwijt.

Waar moet ik beginnen?

Alle activiteiten poppen op in je gedachten, je wordt onrustig en je gaat van de hak op de tak en dwars door elkaar je taken uitvoeren. Gevolg: doodmoe en geen energie meer voor al die leuke dingen die je nog meer kunt doen.
Herken je dit?

Ik heb de koe bij de horens gevat:
Vandaag kwam ik tot de conclusie dat ik niet weer zo`n uitputtende week in wil gaan. Voor mij betekende dit dat ik hier zelf invloed op wil hebben wat ik moet en wat ik wil.

Vandaag beloofde ik mezelf, GRIP te krijgen op alle dingen die ‘moeten’.  Ik heb alle activiteiten die ik van mijzelf ‘moet’ eens opgeschreven.
Hier volgt mijn lijstje:

- Ik moet de was doen.
- Ik moet koken
- Ik moet strijken
- Ik moet mijn hond uitlaten
- Ik moet boodschappen doen
- Ik moet tuinieren
- Ik moet mijn beste vriendin bellen
- Ik moet op tijd naar bed vanavond
- Ik moet aandacht geven aan mijn dochter
- Etc…..

Ik heb mijn lijstje eens kritisch bekeken. Ik constateerde wel een erg lang lijstje en het liefst MOET alles vandaag.

Vervolgens heb ik mijn lijstje nogmaals opgeschreven, maar dan het woord moeten vervangen door willen.

Hier volgt mijn nieuwe lijstje:

- Ik wil de was doen.
- Ik wil koken
- Ik wil strijken
- Ik wil mijn hond uitlaten
- Ik wil boodschappen doen
- Ik wil tuinieren
- Ik wil mijn beste vriendin bellen
- Ik wil op tijd naar bed vanavond
- Ik wil aandacht geven aan mijn dochter
- Etc…..

Bij elke activiteit heb ik mij een paar vragen gesteld:

- Wil ik deze activiteit ECHT nu doen?
- Welke activiteit wil ik doen, maar kan wachten tot een ander moment.
- Welke heeft de hoogste prioriteit?

Hierdoor krijg je weer GRIP op jouw situatie en het maakt je niet tot slaaf van je gedachten dat je alles NU moet.

Wanneer jij je hierin herkent, vraag dan een GRATIS skype sessie aan van 20 minuten dan bied ik jou de 2 gouden tips om weer GRIP te krijgen op jouw situatie.
Wanneer je meer tips wilt ontvangen schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief en ontvang mijn E-book ‘ 3x5 tips om GRIP te krijgen op jouw persoonlijk leven, gezondheid en werk.